Buat Akun Sekarang

Silahkan Download Aplikasi Melalui Link Unduhan Dibawah Ini Ya Boosku!!! 

DOWNLOAD APK DISINI

Biodata Khatijah Tan, Berapa Umur, Gambar Adik Beradik

Bisnissatu.com - Biodata Penuh Khatijah Tan, Profil, Berat dan Ketinggian, Fakta, Agama dan Keluarga Khatijah Tan.

Pada artikel kali ini, kami akan berkongsi mengenai biodata penuh Khatijah Tan. Artikel ini bertujuan agar anda mengetahui dengan lebih dekat mengenai Khatijah Tan.


Biodata Khatijah Tan

Siapakah Khatijah Tan, Tarikh Lahir Khatijah Tan, Berapa Umur Khatijah Tan, Adik Beradik Khatijah Tan dan Gambar Terkini Khatijah Tan.

Khatijah binti Tan (Tulisan Jawi: خديجة تن, lahir 1 Januari 1961), merupakan seorang pelakon wanita Malaysia dan juga merupakan salah seorang dari seniwati filem Melayu. 

Beliau mula bergiat aktif dalam dunia hiburan tanah air sejak 1988 menerusi sebuah drama yang pernah disiarkan di TV3, Rumah Kedai, peranannya sebagai Habsah, seterusnya membuat kemunculan sulungnya di layar lebar pada 1996 menerusi peranannya sebagai orang gaji di dalam filem Yes, Tuan! sutradara Nik Fadzil Nik Hassan.

Beliau meraih pengiktirafan yang meluas menerusi filem Embun (2002) yang melayakkanya menerima anugerah Pelakon Pembantu Wanita Terbaik di Festival Filem Asia Pasifik ke-46 yang diadakan di Korea Selatan dan telah menerima dua pencalonan di Festival Filem Malaysia, lima di Anugerah Bintang Popular Berita Harian. 

Beliau merupakan ibu kepada pelakon dan pengarah filem, Pierre Andre dan Mikail Andre.


Sumber Rujukan

Show Comments

Copyright © 2021

Bisnissatu.com