Buat Akun Sekarang

Silahkan Download Aplikasi Melalui Link Unduhan Dibawah Ini Ya Boosku!!! 

DOWNLOAD APK DISINI

Biodata Ummi Nazeera, Berapa Umur, Gambar Adik Beradik

Bisnissatu.com - Biodata Penuh Ummi Nazeera, Profil, Berat dan Ketinggian, Fakta, Agama dan Keluarga Ummi Nazeera.

Pada artikel kali ini, kami akan berkongsi mengenai biodata penuh Ummi Nazeera. Artikel ini bertujuan agar anda mengetahui dengan lebih dekat mengenai Ummi Nazeera.


Biodata Ummi Nazeera

Siapakah Ummi Nazeera, Tarikh Lahir Ummi Nazeera, Berapa Umur Ummi Nazeera, Adik Beradik Ummi Nazeera dan Gambar Terkini Ummi Nazeera.

Ummi Nazeera Nur Hidayah Zainal Abidin (lahir 20 Ogos 1990) merupakan seorang pelakon wanita Malaysia yang bergiat aktif dalam lakonan di televisyen dan filem.

Beliau mencipta nama di persada dunia lakonan menerusi drama terbitan TV3 iaitu siri TV ditayangkan pada tahun 2009 yang berjudul drama Nur Kasih di samping gabungan barisan bersama pelakon berbakat iaitu Remy Ishak, Tiz Zaqyah dan Fizz Fairuz sehingga tamat siaran pada akhir Mac. 

Selain itu, beliau membintangi filem terkemuka yang diterbitkan menerusi Tayangan Unggul iaitu filem komedi pada 2010 iaitu, Hantu Kak Limah Balik Rumah gandingan penyanyi Awie, pelakon veteran Allahyarham Zami Ismail, serta pelawak Johan Raja Lawak dan Usop Wilcha yang juga terlibat dalam menjayakan filem tersebut pada akhir tahun itu. 

Beliau juga telah berjaya memainkan watak dalam filem Penanggal dan Gol & Gincu Vol 2 sehingga dinobat Top 5 pelakon wanita terbaik Filem Festival Malaysia.


Sumber Rujukan

Show Comments

Copyright © 2021

Bisnissatu.com