Buat Akun Sekarang

Silahkan Download Aplikasi Melalui Link Unduhan Dibawah Ini Ya Boosku!!! 

DOWNLOAD APK DISINI

Biodata Mawar Rashid, Berapa Umur, Gambar Adik Beradik

Bisnissatu.com - Biodata Penuh Mawar Rashid, Profil, Berat dan Ketinggian, Fakta, Agama dan Keluarga Mawar Rashid.

Pada artikel kali ini, kami akan berkongsi mengenai biodata penuh Mawar Rashid. Artikel ini bertujuan agar anda mengetahui dengan lebih dekat mengenai Mawar Rashid.


Biodata Mawar Rashid

Siapakah Mawar Rashid, Tarikh Lahir Mawar Rashid, Berapa Umur Mawar Rashid, Adik Beradik Mawar Rashid dan Gambar Terkini Mawar Rashid.

Wan Mawar Shaputri binti Wan Abdul Rashid (Jawi: ماور رشيد; lahir 3 April 1995) merupakan pelakon dan model wanita Malaysia. Kerjayanya bermula selepas menjadi salah seorang peserta Dewi Remaja 2014/2015.

Mawar Rashid memulakan kerjaya pemodelan sebagai peserta pertandingan Dewi Remaja 2014/15 bersama-sama dengan Raysha Rizrose, Puteri Aishah, Mimi Lana, Deeba Halil, Balqish Maarif, Fify Azmi dan Syamim Farid dan diundi sebagai peserta kegemaran.

Selepas Dewi Remaja tamat, kerjaya lakonannya bermula apabila Mawar diberikan peranan pembantu dalam siri televisyen Astro Ceria, Super Gameboy. 

Beliau kemudiannya meraih pencapaian luar biasa dalam bidang lakonan apabila dipilih menjayakan peranan antagonis sebagai Elfira dalam drama adaptasi novel Tundukkan Playboy Itu lakonan Uqasha Senrose dan Hafidz Roshdi. Beliau kemudiannya muncul dalam telefilem Rajuk di TV9 menerusi slot Skrin Di 9. 

Paling terkini, Mawar muncul sebagai Qisya Iris dalam Suamiku Paling Sweet di Slot Akasia TV3. Mawar menjadi bintang utama di samping Elvina Mohamad, Amar Baharin dan Syazwan Zulkifly dalam drama berat Kalis Kasih arahan Nazir Jamaluddin yang bersiaran di Slot Samarinda TV3. 

Beliau menjayakan watak sebagai Senah dalam telefilem Pok Ya Cong Codei, Siti di Hati arahan dan lakonan Sabri Yunus yang bersiaran pada 30 Jun 2018 di Astro Citra.


Sumber Rujukan

Show Comments

Copyright © 2021

Bisnissatu.com