Buat Akun Sekarang

Silahkan Download Aplikasi Melalui Link Unduhan Dibawah Ini Ya Boosku!!! 

DOWNLOAD APK DISINI

Biodata Mas Anizan, Berapa Umur, Gambar Adik Beradik

Bisnissatu.com - Biodata Penuh Mas Anizan, Profil, Berat dan Ketinggian, Fakta, Agama dan Keluarga Mas Anizan.

Pada artikel kali ini, kami akan berkongsi mengenai biodata penuh Mas Anizan. Artikel ini bertujuan agar anda mengetahui dengan lebih dekat mengenai Mas Anizan.


Biodata Mas Anizan

Siapakah Mas Anizan, Tarikh Lahir Mas Anizan, Berapa Umur Mas Anizan, Adik Beradik Mas Anizan dan Gambar Terkini Mas Anizan.

Datin Mas Anizan Mohamed Shahid (lahir 13 November 1973) merupakan seorang pelakon wanita Malaysia yang bergiat aktif di televisyen dan filem.

Beliau memulakan kerjaya lakonan pada 1990 menerusi drama Sesat Dalam Cahaya yang disiarkan di TV1, kemudian membuat penampilan pertamanya di layar perak menerusi filem Antara Gadis.

Beliau membuat kemunculan semula pada 2009 menerusi drama Senandung Si Dayang dan pernah membintangi beberapa iklan komersial.

Pada tahun 2019, beliau berlakon dalam Sara Sajeeda, memegang watak sebagai Puan Sri Norizan, ibu kepada Sara lakonan Tiz Zaqyah.

Mas Anizan berkahwin sebanyak dua kali. Beliau berkahwin dengan ahli perniagaan, Dato' Ali Bapoo pada 1993. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua anak, Mas Aliza dan Muhamad Masli Daniel. 

Suaminya meninggal dunia pada 2008. Beliau berkahwin kali kedua beberapa tahun kemudian dan dikurniakan seorang lagi anak, iaitu Ariana Marrisa.

Perkahwinan keduanya tidak bertahan lama apabila bercerai pada 2021. Beliau juga bersahabat baik dengan pelakon, Zarina Zainuddin.


Sumber Rujukan

Show Comments

Copyright © 2021

Bisnissatu.com