Buat Akun Sekarang

Silahkan Download Aplikasi Melalui Link Unduhan Dibawah Ini Ya Boosku!!! 

DOWNLOAD APK DISINI

Biodata Jaclyn Victor, Berapa Umur, Gambar Adik Beradik

Bisnissatu.com - Biodata Penuh Jaclyn Victor, Profil, Berat dan Ketinggian, Fakta, Agama dan Keluarga Jaclyn Victor.

Pada artikel kali ini, kami akan berkongsi mengenai biodata penuh Jaclyn Victor. Artikel ini bertujuan agar anda mengetahui dengan lebih dekat mengenai Jaclyn Victor.


Biodata Jaclyn Victor

Siapakah Jaclyn Victor, Tarikh Lahir Jaclyn Victor, Berapa Umur Jaclyn Victor, Adik Beradik Jaclyn Victor dan Gambar Terkini Jaclyn Victor.

Jaclyn A/P Joshua Thanaraj Victor atau lebih dikenali sebagai Jaclyn Victor (lahir 4 Disember 1978) ialah seorang penyanyi dan pelakon Malaysia yang menjulang namanya melalui kejuaraan Malaysian Idol musim pertama pada tahun 2004. 

Beliau dikenali dengan suaranya yang lunak dan bakat menyanyi yang dianggap mantap, bersemangat dan mengagumkan. 

Beliau adalah antara segelintir artis yang telah memenangi trofi di anugerah utama dalam bidang muzik dan filem di Malaysia dan rantau ini. Hingga kini beliau telah memenangi Anugerah Industri Muzik (10 trofi), Anugerah Juara Lagu (4 trofi), Anugerah Bintang Popular Berita Harian (2 trofi) dan Anugerah Planet Muzik (2 trofi). 

Jaclyn juga telah memenangi 1 trofi Anugerah Skrin, 1 trofi Festival Filem Malaysia, 1 trofi Anugerah Shout! dan 1 trofi Anugerah Era. 

Disifatkan antara penyanyi terbaik Malaysia yang lahir di era 2000-an, sebaris dengan vokalis ternama seperti Siti Nurhaliza, Liza Hanim, Dayang Nurfaizah dan Misha Omar.


Sumber Rujukan

Show Comments

Copyright © 2021

Bisnissatu.com