Buat Akun Sekarang

Silahkan Download Aplikasi Melalui Link Unduhan Dibawah Ini Ya Boosku!!! 

DOWNLOAD APK DISINI

Biodata Danish Iskandar, Pelakon Shah Alam 40000

Bisnissatu.com - Biodata Penuh Danish Iskandar, Profil, Berat dan Ketinggian, Fakta, Agama dan Keluarga Danish Iskandar.

Biodata Pelakon Danish

Pada kandungan kali ini, kami akan berkongsi mengenai biodata penuh Danish Iskandar. Kandungan ini bertujuan agar anda mengetahui dengan lebih dekat mengenai pelakon Danish Iskandar.

Pelakon remaja berusia 17 tahun ini pernah melakoni watak Fatah dalam siri drama 28 episod arahan Isma Yusoof, Shah Alam 40000.

Terbaharu, berikutan dengan kontroversi drama yang bertemakan hubungan songsang, Danish Iskandar tampil membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi, lapor mStar Online.


Biodata Danish Iskandar

Nama PenuhMuhammad Danish Iskandar bin Muhammad Burhanudin
Nama PopularDanish Iskandar
Kelahiran25 Oktober 2004, Malaysia
Umur17 Tahun (2022)
AgamaIslam
PekerjaanPelakon, Model
Tahun Aktif2017 - kini
Instagram@danishleh
Twitter@danishlehh
TikTok@danishleh_


Kehidupan Danish Iskandar

Pelakon Danish Iskandar

Siapakah Danish Iskandar

Danish Iskandar merupakan seorang pelakon dan model Malaysia. Beliau dilahirkan dengan nama penuh Muhammad Danish Iskandar.

Lahir di Malaysia pada 25 Oktober 2004 sebagai Muhammad Danish Iskandar, sekarang ini Danish Iskandar telah berusia 17 tahun (2022).

Bapa kepada pelakon Danish Iskandar bernama Muhammad Burhanudin, bapa beliau juga merupakan pengurus pelakon kepada anaknya tersebut.

Danish mengatakan bahawa beliau bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun depan, 2022.


Berapa Umur Danish Iskandar

Seperti yang telah dijelaskan sebelumnya, Danish Iskandar dilahirkan pada 25 Oktober 2004 di Malaysia.

Menurut laman Calculator.net, pada tahun 2022 Danish Iskandar telah berusia 17 tahun. Pada tahun ini pula, beliau akan menyambut hari jadinya yang ke 18 pada 25 Oktober 2022.

Lalu, bagaimana dengan zodiak?

Beliau dilahirkan pada 25 Oktober, maka zodiak Danish Iskandar ialah Libra. Manakala menurut zodiak Cina, Danish Iskandar lahir dengan zodiak monyet.


Danish Iskandar Positif Corona

Pada 28 August 2021 lalu, Danish Iskandar disahkan positif Covid-19 selepas mengalami demam panas, sesak nafas dan sakit dada serta sendi secara tiba-tiba.

Bapa Danish Iskandar berkata, berita itu hanya diketahui selepas ia mendapatkan rawatan di unit kecemasan Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Pada awalnya, Danish mendapatkan rawatan awal di rumah tapi kesakitan yang dialami beliau tidak menunjukkan perkembangan baik.

Pada jam 9 malam, Danish dibawa ke HKL selepas mengadu sesak nafas, sakit dada dan demam.

Selepas mengambil darah, melakukan ujian saringan Covid-19 dan x-ray, akhirnya Danish disahkan positif Covid-19 tahap dua.

Danish kini berada dalam keadaan baik dan sedang menjalani kuarantin kendiri di rumah sehingga 6 September 2021.


Kerjaya Danish Iskandar

Biodata Pelakon Danish Iskandar

Danish Iskandar, Model Iklan

Menurut informasi yang kami terima, Danish Iskandar memulakan kerjayanya sebagai model iklan pada usia 12 tahun.

Beliau pernah membuat kemunculan iklan komersial bagi produk Nestle Malaysia, Milo pada tahun 2017.

Seterusnya pada 2018, Danish muncul dalam sebuah iklan komersial Dettol. Iklan tersebut menampilkan produk terbaharu Dettol, Dettol Profresh.

Dua tahun menyepi, beliau kembali membintangi iklan komersial bagi Honda BRV pada tahun 2020.

Pada bulan puasa tahun 2021 lalu, Danish muncul dalam sebuah iklan komersial spesial bulan Ramadhan, Tropicana.

Terbaharu, Danish kembali muncul dalam sebuah iklan mobil. Namun kali ini, beliau tampil bagi produk Mitsubishi Xpander.


Pelakon Danish Iskandar

Pelakon remaja ini pernah popular menerusi drama berisiri 28 episod arahan Isma Yusoof, Shah Alam 40000.

Drama ini ditayangkan secara eksklusif di platform iQiyi dan akan disiarkan di TV3 bermula 3 Ogos 2021, setiap Isnin hingga Jumaat pukul 7 malam.

Menampilkan lakonan Rita Rudaini, Umie Aida dan Anna Jobling. Drama ini mengisahkan tentang situasi kejiranan golongan atasan di Shah Alam yang didiami oleh tiga wanita terkemuka iaitu Datin Sri Azlina, Datin Rose dan Tengku Shafinaz Mckenzie. 

Masing-masing menyimpan rahsia tersendiri sehinggalah ia terbongkar dan menyebabkan berlakunya insiden yang tidak diingini. Adakah persahabatan mereka semakin akrab atau sebaliknya.


Danish Iskandar Terkini

Berita Danish Iskandar Terkini

Tiga pelakon yang terpalit dengan kontroversi drama pendek, Stay Away From Me yang disiarkan oleh aplikasi sosial mencari jodoh untuk golongan homoseksual, tampil membuat permohonan maaf.

Pelakon Danish Iskandar, Rees Ayman dan Hardy Saiful memohon maaf pada sidang media di pejabat peguam, Hafarizam Wan & Aisha Mubarak (HWAM) di Menara Datuk Onn, Jalan Tun Ismail di sini, petang tadi. (9 Disember, 2021)

Tiga pelakon terbabit mendakwa menjadi mangsa keadaan dan apa yang terjadi adalah di luar kawalan dan berpunca daripada naif.

Mewakili dua pelakon lain, Danish, 17, berkata, kontroversi tercetus menjadi pengajaran besar agar mereka lebih berhati-hati dalam menimbang tawaran berlakon dan meneliti kontrak.

"Apa yang terjadi atas khilaf dan kecuaian sendiri. Kami memohon maaf apa yang terjadi di luar kawalan hingga mencetuskan isu tidak terduga ini.

"Saya tidak menyokong perbuatan yang tular itu. Sebagai artis baharu, ini kali pertama saya berdepan masalah ini," dakwanya.

Pada sidang media itu, Danish ditemani ibu bapa selain peguam, Datuk Wan Azmir Wan Majid, Mohd Norasmawi Norani, Siti Hajar Aisyah Mohd Pozi dan Nurul Hafidzah Hassan.

Siapa itu Danish Iskandar

Sementara itu, Wan Azmir berkata, anak guam iaitu ketiga-tiga pelakon terbabit sudah membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi, di sini, pada jam 10 pagi tadi.

Wan Azmi menambah, laporan polis dibuat kerana anak guam bercadang mengambil tindakan undang-undang terhadap syarikat produksi berhubung isu moraliti tujuan penggambaran.

"Setakat ini, kami masih dalam proses eksplorasi. Saya tunggu dan menyerahkan langkah seterusnya daripada anak guam," katanya.

Baru-baru ini, kecoh dalam kalangan warganet apabila sedutan drama berkenaan yang memaparkan babak homoseksual tular di media sosial.

Menerusi komen yang ditinggalkan netizen, rata-rata memberikan reaksi negatif terhadap video berkenaan dan menganggap kandungan itu tidak sesuai ditayangkan untuk tontonan umum.

Dilaporkan, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) sedia merujuk kes terbabit kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi membolehkan siasatan dibuat.

Gambar Pelakon Danish Iskandar

***


Sumber Rujukan

Show Comments

Copyright © 2021

Bisnissatu.com