Buat Akun Sekarang

Silahkan Download Aplikasi Melalui Link Unduhan Dibawah Ini Ya Boosku!!! 

DOWNLOAD APK DISINI

Biodata Nabilah Khan, Bekas Isteri Nedim Nazri

Bisnissatu.com - Biodata Penuh Nabilah Khan, Profil, Berat dan Ketinggian, Fakta, Agama dan Keluarga Nabilah Khan.

Biodata Nabilah Khan, Bekas Isteri Nedim Nazri

Pada artikel kali ini, kami akan berkongsi mengenai biodata penuh Nabilah Khan. Artikel ini bertujuan agar anda mengetahui dengan lebih dekat mengenai Nabilah Khan.

Mungkin ramai yang belum tahu, sebelum Nedim Nazri berkahwin dengan Nora Danish, dia dulunya merupakan suami kepada Nabilah Khan.

Nabilah Khan atau yang juga dikenali sebagai Bee Khan ini merupakan kawan baik kepada pelakon sensasi, Lisa Surihani.


Biodata Nabilah Khan

Nama PenuhTo' Puan Seri Nabilah Khan
Nama PopularNabilah Khan
KelahiranMalaysia
Umur? Tahun (2022)
AgamaIslam
Pekerjaan-
Tahun Aktif-
Instagram@beekhan112
Twitter@ -
TikTok@ -



Kehidupan Nabilah Khan

Siapakah Nabilah Khan

To' Puan Seri Nabilah Khan atau yang lebih dikenali sebagai Nabilah Khan ini merupakan bekas isteri kepada Nedim Nazri, beliau juga mesra dipanggil Bee Khan.

Nabilah Khan merupakan pemegang kelulusan ijazah dalam bidang undang-undang, diketahui bahawa beliau merupakan kawan rapat kepada pelakon Lisa Surihani.

Wanita berketurunan Pakistan ini berkahwin dengan Nadim Nazri pada tahun 2011. Dua tahun kemudian, pasangan ini sepakat untuk berpisah.

Mereka sempat dikurniakan seorang cahaya mata sebelum bercerai pada awal tahun 2013 lalu. 


Nabilah Khan Bekas Isteri Nedim

Pasangan ini berkenalan pada tahun 2007, kemudian mereka melangsungkan perkahwinan pada tahun 2011. Namun, rumah tangga yang mereka bina tidak bertahan lama.

Mereka bercerai pada tahun 2013, selepas dua tahun hidup bersama, tiada kenyataan rasmi dari kedua-duanya mengenai punca perceraian mereka.

Hasil perkahwinan mereka berdua, mereka dikaruniakan seorang anak lelaki yang amat comel yang diberi nama Mohamed Nedrin Nedim.


Anak Nabilah Khan, Dre

Mohamed Nedrin Nedim atau yang lebih mesra dipanggil Dre merupakan anak kepada pasangan Nabilah Khan dengan bekas suaminya, Nedim Nazri.

Dre dilahirkan pada 1 Disember 2011, sekarang ini beliau telah berusia 10 tahun. Ramai yang suka lihat raut wajah Dre yang begitu comel. Sememangnya wajah comel itu diwarisi dari ibunya yang sangat jelita dan anggun. 

Selepas bercerai dengan Nedim, Nabilah yang menjaga anak dari perkahwinan mereka tersebut. Pada masa itu, Dre masih lagi berusia lima tahun.

Dikabarkan oleh media tempatan, bahawa Nabilah tidak membenarkan Nedim untuk berhubung dengan anaknya. 

Namun, pada 15 Februari 2018. Nedim akhirnya bisa bersatu kembali dengan Dre selepas 5 bulan menanggung rindu. Sekarang ini, yang menjaga Dre ialah Bapanya, Nedim.


Nabilah Khan Berlahwin Lagi

Selepas berpisah dengan Nedim pada awal tahun 2013 yang lalu. Janda beranak satu ini kemudian berkahwin lagi dengan adik lelaki Sultan Mizan Zainal Abidin dari Terengganu, iaitu Dato’ Seri Tengku Baharuddin Sultan Mahmud.

Pasangan ini berkahwin sekitar bulan November 2016 lepas. Kini beliau telah bergelar To’ Puan Seri Nabilah Khan.


Sumber Rujukan


Show Comments

Copyright © 2021

Bisnissatu.com