Buat Akun Sekarang

Silahkan Download Aplikasi Melalui Link Unduhan Dibawah Ini Ya Boosku!!! 

DOWNLOAD APK DISINI

Biodata Liza Zain, Ibu Kepada Pelakon Aedy Ashraf

Bisnissatu.com - Biodata Penuh Liza Zain, Profil, Berat dan Ketinggian, Fakta, Agama dan Keluarga Liza Zain.

Biodata Liza Zain, Ibu Kepada Pelakon Aedy Ashraf

Pada artikel kali ini, Bisnissatu.com akan berkongsi mengenai biodata penuh Liza Zain. Artikel ini bertujuan agar anda mengetahui dengan lebih dekat mengenai pelakon Liza Zain.

Siapa yang tidak kenal dengan pelakon popular Mohammad Addy Ashraf Rosmadi atau yang lebih dikenali sebagai Aedy Ashraf? 

Pelakon kelahiran 1993 ini telah membintangi puluhan drama dan telefilem selama kerjaya-nya dalam bidang lakonan sejak 2003 lalu.

Siapa sangka, ternyata beliau mewarisi bakat lakonan tersebut daripada ibunya, seorang dramatis popular sejak era 90-an, Liza Zain.


Biodata Liza Zain

Nama PenuhLiza Zain (Leeza Zain)
Nama PopularLiza Zain
Kelahiran23 April 1968, Malaysia
Umur54 Tahun
AgamaIslam
PekerjaanPelakon
Tahun Aktif1990an - kini
Instagram@ -
Twitter@ -
TikTok@ -


Kehidupan Liza Zain

Biodata Liza Zain, Ibu Kepada Pelakon Aedy Ashraf

Siapakah Liza Zain

Liza Zain atau yang dikreditkan sebagai Leeza Zain merupakan seorang pelakon wanita Malaysia, beliau mula mencipta nama pada awal tahun 1990an.

Liza Zain telah berkahwin dengan seorang lelaki bernama Rosmadi. Hasil perkongsian hidup bersama suaminya tersebut, Liza Zain dikurniakan seorang anak lelaki.

Anak yang lahir pada 20 September 1993 ini diberi nama Mohammad Addy Ashraf Rosmadi atau yang lebih dikenali sebagai Aedy Ashraf.


Berapa Umur Liza Zain

Seperti yang telah dijelaskan sebelumnya, Liza Zain dilahirkan pada 23 April 1968 di Malaysia.

Berdasarkan informasi diatas, pada tahun 2022 ini Liza Zain telah berusia 54 tahun. Beliau akan menyambut hari jadinya yang ke 55 pada 23 April 2022 nanti.

Lalu, bagaimana dengan Zodiak? 

Beliau dilahirkan pada 23 April 1968, berarti Zodiak Liza Zain ialah Pisces. 

Manakala menurut Zodiak Cina, Liza Zain lahir dengan Zodiak atau Shio Monyet.


Pekerjaan Liza Zain

Liza Zain mula menceburi bidang lakonan sejak awal tahun 1990an. Hingga kini, beliau telah melakoni banyak drama dan filem.

Antara filem lakonan beliau ialah Cinta Kolestrol & Buai Laju-Laju arahan U-Wei Hj Saari yang mencalonkan beliau dalam kategori Pelakon Pembantu Wanita Terbaik (FFM) pada tahun 2004. 

Selain berlakon dalam filem, Liza juga tampil dalam beberapa drama tempatan. Antara drama popular lakonan beliau ialah Senandung Si Dayang pada tahun 2009.

Pada 2003, Liza berlakon bersama anaknya Aedy Ashraf dalam filem arahan Prof. Madya Dato' A. Razak Mohaideen, Cinta Kolestrol.

Dalam filem ini, Liza melakoni watak sebagai Hajah Zaiton manakala Aedy sebagai Ahmad Yusry versi kanak-kanaknya.

Filem ini merupakan filem kedua lakonan Aedy Ashraf, filem pertama lakonan beliau ialah Jutawan Fakir arahan Prof. Madya Dato' A. Razak Mohaideen.

Selepas filem Cinta Kolestrol, Liza dan Aedy kembali berlakon dalam drama yang sama pula, Drama Aku Yang Kau Tinggalkan.

Dalam drama bersiri 60 episod ini, mereka bahkan memegang watak yang sama sebagai ibu dan anak.


Sumber Rujukan

Show Comments

Copyright © 2021

Bisnissatu.com