Buat Akun Sekarang

Silahkan Download Aplikasi Melalui Link Unduhan Dibawah Ini Ya Boosku!!! 

DOWNLOAD APK DISINI

Anak Mustapha Kamal Dengan Isteri Pertama

Setelah sekian lama 'menghilang diri' mengubat hati yang patah setelah anak kesayangan pergi menyahut seruan Illahi, kini tiba-tiba penerbit drama Yong Rahimah Mohd. Johari muncul kembali dengan azam yang baru.

Bukan senang hendak merawat duka kehilangan 'separuh dari nyawa saya'.

"Tapi apa boleh buat, Allah lebih sayangkan Ayuna...," lembut suara Yong atau lebih mesra dengan sapaan Kak Yong kedengaran di corong telefon.

Dan dua dekad lamanya Kak Yong mengabdikan diri dalam bidang penerbitan drama. Banyak ragam manusia sudah ditemuinya, banyak onar yang ditempuhi. Semuanya tidak mematahkan semangat Kak Yong untuk menjadi tokoh perniagaan berjaya.

Bukan tidak pernah terdetik untuk membuka produksi sendiri tetapi rezeki ke arah itu belum ada. Namun segalanya berubah pada pertengahan tahun ini, apabila 'seruan' itu datang.

"Kak Yong tidak pernah serik. Setiap kali, Kak Yong jatuh, Kak Yong akan bangun balik. Dan setiap kali mendapat dorongan, Kak Yong pasang niat untuk teruskan dalam bidang ini," kata Kak Yong.

Syarikat produksi yang baru ditubuhkan Kak Yong tiga bulan yang lalu diberi nama, Graphidex Resources Sdn. Bhd. dan kini beroperasi di Damai Kompleks.

Kalau dulu, nama Kak Yong selalu dikaitkan dengan produksi "Shooting Star Media Sdn Bhd" yang diterajui bersama rakan kongsinya selama dua tahun. Tapi kini dia sudah mampu berdikari.

"Produksi sendiri melahirkan rasa kepuasan yang lebih. Kami banyak mengeluarkan drama, buat trading, merchandise dan lain-lain peluang perniagaan yang datang dari badan-badan kerajaan.

"Antara projek yang sudah kami kendalikan ialah pengurusan acara seperti TraxFm dan Hari Keluarga sektor swasta dan kerajaan," kata ibu tunggal yang gigih itu.

Kata Kak Yong lagi, keinginan untuk bergerak sendiri timbul setelah bosan makan gaji dengan rakan kongsi.

"Sebenarnya keinginan nak buat produksi ini sudah lama ada. Satu hari timbul keinginan, kenapa tidak menjalankan perniagaan dengan sepupu saya sendiri.

"Kami duduk berbincang dan akhirnya menjalankan rumah produksi kami sendiri," kata bekas isteri pelakon terkenal Mustaffa Kamal ini.

Setakat ini, syarikat produksi ini telah mengeluarkan dua telefilem iaitu 'Anak Mamak Menantu Mami' dan 'Kekasih'.

"Telefilem ini sudah siap dan menunggu masa untuk tayangan. Yang seronoknya, semua keputusan kita buat bersama kerana perniagaan ini melibatkan ahli keluarga, " kata Kak Yong yang tetap peramah walau sudah lama memencilkan diri.

Memang banyak hikmahnya membuat perniagaan bersama keluarga, kata Kak Yong.

"Semuanya rasa lebih teratur dan banyak perkara remeh temeh dapat diselesaikan begitu saja tanpa menunggu hari esok," jelasnya.

Kak Yong juga bercadang untuk membuat satu lagi telemovie pada tahun ini, yang akan diberi nama 'Ijazah Mama'.

Pada tahun hadapan, produksinya akan membuat sebuah drama bersiri 13 episod.

Dalam diam-diam, Kak Yong juga menyimpan impian untuk membuat konsert.

"Buat masa ini, ianya masih di peringkat perbincangan lagi....," jelas Kak Yong yang mengambil sikap 'low profile' sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

"Cukuplah segala publisiti yang saya dapat selama ini. Saya mahu tumpukan kerja-kerja di belakang tabir dan membuat lebih banyak kerja-kerja pemasaran untuk stesen televisyen," kata produser berusia 52 tahun itu.

Kak Yong juga teringin untuk mempelbagaikan usaha produskinya ke arah projek animasi.

"Tugas saya sekarang hanya membangunkan sesuatu program atau projek. Selebihnya akan ditangani oleh stafnya," kata Kak Yong yang kini dibantu oleh sembilan orang pekerja.

Prinsip yang dipegang oleh Kak Yong tidak pernah berubah.

"Who you know, not what you know" (Siapa yang kita kenal dan bukannya apa yang kita tahu).

"Kalau kita ada pengalaman tetapi tidak kenal sesiapa atau tidak mempunyai kontak, tidak berguna juga," kata Kak Yong.

Pelakon senior, Mustapha Kamal telah memuat naik statusnya di Facebook, berkongsi mengenai kehidupan alam rumah tangga.

“Saya mendengar isteri bercerita mengenai kebahagiaannya mengendalikan rumah tangga dan anak-anak tersenyum apabila ditanya mengenai kehidupan,”tulisnya.

Siapa sangka, pelakon berusia 56 tahun itu mempunyai seramai 10 orang anak hasil daripada tiga perkahwinannya. 

“Walaupun enam anak-anak saya dipelihara oleh ibu mereka tetapi saya tetap tidak lupa tanggungjawab terhadap mereka,” tulisnya lagi.

IKLAN

Tambah Mustafa, dia bersyukur kerana isterinya memaham kerjayanya sebagai anak seni.

“Saya bersyukur kerana ditemukan jodoh dengan Susan. Dia bukan sahaja boleh menerima saya sebagai suami, malah enam anak saya daripada dua perkahwinan yang terdahulu semua dianggap seperti anak sendiri,” tambahnya.

Dalam pada itu,Mustafa turut memuji sifat keperibadian isterinya yang juga merupakan bekas pelakon, Susan Menon.

“Sifat keibuannya yang begitu menebal dan sikapnya yang sama rata dengan semua anak-anak saya membuatkan saya semakin sayang dan bertuah mendapat seorang isteri seperti Susan,” tulis Mustafa.

Untuk rekod, Mustapha dan Susan Manen dikurniakan dengan empat orang anak, Sabella Qawiema,18, Aulia Qayyiem,16, Salsabil Qurani,14, dan Naqli Qaddiem. 

Manakala isteri pertamanya dikurniakan empat org anak iaitu Darul Amir Hazin,36, Darul Ali Hafiz,34, Darul Azam Harris,32, Dayang Aimi Shahira,29. 

Dua orang anak lagi hasil perkahwinan keduanya dengan pelakon Kak Yong iaitu Ayuna,25, dan Ayuni,22 tahun. Keseluruhan 10 orang. 

Penting bagi seorang suami mahupun isteri saling mempam3rkan akhlak yang indah pada pasangan masing-masing. Ini kerana baik suami atau isteri merupakan cerminan diri untuk pasangan masing-masing.

Sebelum setiap pasangan mahu mencorakkan pasangan, adalah amat penting untuk mencorakkan diri mereka terlebih dahulu.

Tapi yang menjadi masal4h ialah bila ramai yang tidak yang suka dirinya diubah ataupun dibetulkan sekalipun mereka perlu memperbetulkan.

Perkongsian pelakon popular Mustapha Kamal menerusi laman facebooknya ini boleh menjadi ped0man buat kita semua dalam melayari alam rumah tangga.

Isteri adalah c3rminan suami .

Cantik suamimu , cantiklah kamu . Elok suamimu , eloklah kamu . Beriman suamimu maka berimanlah kamu . Ahli syurga suamimu maka kamu jua ahli syurga . Begitu jua sebaliknya .

Wahai sang suami , jika kamu merasa isterimu sangat l3ceh , menyuusahkan , k3ras kepala atau sebagainya . Maka , itulah diri kamu sendiri sebenarnya . Kamu yang telah mengajar , membentuk dan menyebabkan dia menjadi seperti itu .

“Lelaki yang hebat bukan yang dapat mengahwini perempuan solehah , tapi lelaki yang mengahwini wanita biasa dan berjaya bimbingnya menjadi perempuan solehah ” . In sha Allah .

Siapa tak sayang isteri – Mustapha Kamal

Mustapha Kamal hanya tersenyum apabila ditanya kehidupannya hari ini bukan sahaja dikeliling kemewahan malah juga anak-anak.

Mustapha Kamal mempunyai 10 orang hasil daripada tiga perkahwinannya. Bagaimanapun anak- anak daripada perkahwinan pertama dan kedua dipelihara oleh b3kas isteri-isterinya.

Walaupun enam anak-anak saya dipelihara oleh ibu mereka tetapi saya tetap tidak luupa tanggungjawab terhadap mereka.

Sebab itu apabila sudah dewasa mereka boleh bermalam di rumah kami dan mereka boleh menerima adik-adik mereka.

Saya bersyukur kerana ditemukan jodoh dengan Susan. Dia bukan sahaja boleh menerima saya sebagai suami, malah enam anak saya daripada dua perkahwinan yang terdahulu semua dianggap seperti anak sendiri.

Sifat keibuannya yang begitu menebal dan sikapnya yang sama rata dengan semua anak-anak saya membuatkan saya semakin sayang dan bertuah mendapat seorang isteri seperti Susan.

Siapa tak sayang isteri? Susan bukan sahaja isteri kepada saya malah ibu kepada 10 orang anak saya,” kata Mustapha Kamal.

Selama 19 tahun usia perkahwinan mereka pasangan ini dan dikurniakan dengan empat orang anak, Sabella Qawiema,18, Aulia Qayyiem,16, Salsabil Qurani,14, dan Naqli Qaddiem,11.

Empat anak daripada perkahwinan pertamanya ialah Darul Amir Hazin,36, Darul Ali Hafiz,34, Darul Azam Harris,32, Dayang Aimi Shahira,29 tahun.

Dua orang anak lagi hasil perkahwinan keduanya dengan pelakon Kak Yong iaitu Ayuna,25, dan Ayuni,22 tahun. 

Tampil manis bertudung, Susan Menon mengakui masih dalam proses membiasakan diri.

“Sejak belajar mengaji dua tahun lalu, saya mula memakai selendang. Ramai tidak tahu peruubahan saya, malah ada yang tidak perasan.

“Biar peruubahan ini antara saya dengan Allah sahaja, tidak perlu dih3bohkan. Insya-Allah, satu hari nanti saya akan berhijab penuh,” katanya.

Tambah Susan, suaminya sangat gembira dengan perubahan itu meski hanya berselendang.

Semoga pasangan ini menjadi contoh kepada pasangan yang lain. Amin. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Pelakon ‘Lejen’ Mustapha Kamal dan isterinya Susan Manen sudah berkahwin hampir 20 tahun dan mereka dikategori antara pasangan yang masih romantik.

Menerusi laman Facebook, pelakon berusia 57 tahun menitipkan sedikit tips kebahagiaan kepada pasangan suami-isteri di luar sana.

“ Isteri adalah cerminan suami. Cantik suamimu, cantiklah kamu. Elok suamimu, eloklah kamu. Beriman suamimu maka berimanlah kamu. Ahli Syurga suamimu maka kamu jua agli syurga. Begitulah sebaliknya,” tulisnya.

Pelakon Vila Ghazara ini menitipkan pesan kepada kaum lelaki agar menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami dengan menunjukkan contoh baik dahulu.

“ Jika kamu merasa isterimu sangat leceh, menyusahkan, keras kepala atau sebagainya. Maka itulah diri kamu sendiri sebenarnya. Kamu yang telah mengajar, membentuk dan menyebabkan dia menjadi seperti itu.

“ Lelaki yang hebat bukan yang dapat mengahwini perempuan solehah tetapi lelaki yang mengahwini wanita biasa dan berjaya membimbingnya menjadi wanita solehah, Insya Allah,” akhirinya.

Pasangan ini dikurniakan dengan empat orang anak iaitu Sabella Qawiema,18, Aulia Qayyiem,16, Salsabil Qurani,14, dan Naqli Qaddiem,11.

| Live TV

Show Comments

Copyright © 2021

Bisnissatu.com